27 December 2011

Boxing Day - Hari Ke2 Part 2

Lepas sembahyang Zohor dan makan tengahari kami ke City pulak untuk berboxing. Kalau ikutkan memang dah penat tapi disebabkan nak shopping terus rasa hilang kepenatan itu.

Memang ramai betul orang hari ni... kami terpaksa pusing 3 kali untuk mencari parking. Akhirnya jumpa jugak parking tapi agak jauh... kena lah berjalan jauh sikit untuk ke Rundle Mall. Lagi pun kami datang memang dah lewat sebab tu lah semua parking full termasuklah di parking lot bawah bangunan.

Cantikkan kete Ferrari belakang kami ni... memang ramai orang pakai kete ni kat sini. Kalau di Malaysia boleh bilang dengan jari dan kalau ada yang pakai pun mesti boleh kenal satu Malaya kot. Tak pun di Malaysia ramai yang pakai Zie aje yang tak tahu. Kalau tengok kete ni mesti hubby perli Zie sebab ada satu peristiwa berkaitan dengan kete ni... 'biarlah rahsia'. Memang best kalau dapat guna kete macam ni kan? tapi mimpi aje la... itu pun kalau bermimpi naik kete ni...

First kedai yang hubby tuju ialah kedai ni... ingatkan nak intai2 dari luar aje sebab Zie tengok orang siap beratur nak masuk. Lepas sorang keluar baru yang lain boleh ganti. Tapi hubby ajak Zie masuk sebab hari ni ada less 50 percent. Memang murah betul... dan siap ada handbag yang sold out.

Ingatkan nak masuk tengok2 aje sebab walaupun sale tapi macam mahal jugak. Tetangkap jugak 1 handbag dan 1 purse. Hubby cakap kiranya ni hadiah besday tak lama lagi. Awalnya dapat hadiah. Alhamdulillah akhirnya dapat merasa pakai handbag 'O' ni. Thanks hubby... terima kasih daun keladi, nanti hari sebenar Zie nak hadiah lagi... hehehe...

Lepas tu kami ke Rundle Mall... ramai betul orang. Kami tak lama kat sini sebab orang terlalu ramai. Kami singgah kejap di David Jones dan Myer... memang sale giler2 tapi tak beli apa2 pun. Kami datang dah petang takde pulak jumpa kengkawan kat sini maybe ramai yang datang pagi. Jumpa Linda aje tapi dia dah nak balik sebab dah datang dari pagi.

Sebelum balik kami singgah di kedai kitchenware ni... memang asyik dan best masuk kedai ni. Semalam dah membeli di kedai yang sama di HT. Tetapi masih ada yang tertinggal. Zie suka masuk kedai ni sebab suka tengok barang2 dapur yang pelik2, terutamanya acuan2 kuih dan kek... rasa nak beli semuanya. Tapi sempat beli acuan ni aje sebab Aqil dah ajak balik.

Tak sporting lah Aqil ni... mama tak puas lagi tengok barang2 dalam kedai ni. Dah la kedai ni susah nak buat sale. Takpa lain kali la datang lagi... harap2nya ada sale lagi lepas ni. Boxing day kami hari ini tak berakhir di sini kami menuju ke Burnside Village pulak.

Tujuan kami ke sini bukan nak membeli lagi walaupun memang ada sale giler2 jugak kat sini. Kami menuju ke butik 'O' untuk tukar handbag yang Zie beli di city tadi, sebabnya handbag yang Zie beli tadi terpaksa ambik yang display sebab yang dalam stok dah sold out. Macam tak best la pulak beli handbag mahal2 tapi yang display. Alhamdulillah ada rezeki Zie, tinggal satu aje lagi handbag yang sama pattern dengan Zie beli tadi kat Butik 'O' di Burnside Village ni. Memang famous kot pattern ni sebab dua2 butik dah takde stok. Singgah kejap di ZARA sebab ada sale 50 percent jugak tapi tak beli pun sebab Aqil dan Amalia dan bising nak balik.

No comments:

Post a Comment