28 October 2010

Kali pertama shipping

Ramai la pulak tahu kami nak balik Januari next year. So masing2 berminat untuk kirim barang pada kami, terutamanya barang dapur. Nak bawa balik dengan kapalterbang memang tak boleh... sebab melebihi had. Kalau dengan kapalterbang setiap orang boleh bawa barang sebanyak 20kg je... so nak tak nak kami kena la shipping barang2 yang dikirim.

Tugas hubby la untuk melabel semua kotak2... aku just masukkan barang2 dalam kotak dan susun betul2 supaya tidak pecah... hubby pun banyak membantu sebab susah nak angkat kalau yang berat2. Nak shipping ni pun bukan senang, nak kena pastikan barang2 yang disusun betul2 kemas dan tak berlanggar sesama mereka sebab takut mudah pecah. So kami terpaksa bukak kotak dan sumbat kertas atau kain supaya betul2 ok dan tiada ruang yang boleh menyebabkan barang2 berlanggar terutamanya barang2 kaca. Kotak pun kena pastikan betul2 tebal dan elok supaya tidak timbul masalah terkoyak masa shipping nanti.

Yaya pun sibuk nak tolong papa dia...

Kali ni aku shippingkan semua barang ni ke rumah kawanku, Ain di Putrajaya. Terima kasih Ain kerana bagi tumpang barang2 ni... jasa mu akan ku kenang. Sory la lama barang ni kena dok rumah Ain... Januari nanti baru Kak Zie ambik tau.

Semua ada 16 kotak... semoga barang2 aku ni tak rosak dan selamat sampai. Lepas ni memang kena cari kotak yang elok2 di shopping kompleks atau di kedai2... kena mintak dengan pekerjanya dan kumpul sikit2... kalau time nak shipping senang. Harap2 semuanya selamat.

No comments:

Post a Comment