29 August 2011

Last day berpuase...



Hari ni hari terakhir kite berpuase... sedih la pulak rasa sebab bulan yang mulia ni dah nak berakhir. Hari terakhir berpuasa ni Zie masak simple2 je sebab dok sibuk buat macam2 untuk sambut raya esok. Just buat ayam masak merah, tomyam dan puding as a dessert.

Tetamu kami diakhir Ramadhan ialah Hidayah dan Imah sekeluarga... Kami ajak Hidayah beraya bersama kami, kesian pulak nanti kalau dia sorang2 beraya... mau ada yang menangis nanti sebab ingatkan famili, dah lah first time dia nak beraya di sini. Imah pulak ini kali ke 2 kami jemput dia berbuka di rumah kami, kesian dia busy dengan macam2 perkara... banyak benda yang nak disettlekan sebelum balik for good weekend ni.

Alhamdulillah genap sebulan kami dapat menunaikan ibadah puase... semoga semua amalan kami diterima dan diberkati olehNya dan semoga kite ketemu lagi Ramadhan akan datang... Ye... ye... esok hari raya, syoknya raya... huhuuu... kalau di Malaysia mesti lagi meriah. Apa2 pun kami tetapi gembira beraya di sini. Macam2 benda nak buat untuk raya esok, at least terasa suasana nak beraya... Aqil dan Amalia lah paling hepi nak beraya esok. Syok jugak beraya di perantauan ni... nanti Zie cite pasal malam raya for next n3 yer...

No comments:

Post a Comment