30 January 2011

Akhirnya kenal jugak...

Masa kami ke Kuantan kami stay di rumah abang Din and Nini. Abang Din dan famili adalah orang yang tinggal di rumah kami di Adelaide, sebelum kami masuk tinggal di situ. Masa aku ke Adelaide Nini dan anak2 dah balik ke Malaysia, yang tinggal hanya abang Din yang masih menyiapkan saki baki keje PhDnya. Aku tak sempat kenal Nini dan anak2nya. 2 bulan jugak abang Din tinggal dengan kami... sepanjang 2 bulan kami sempat mengenali hati budi abang Din. Abang Din memang seorang yang baik hati, murah hati dan mempunyai semangat yang tinggi.

Memandangkan aku tak pernah mengenali wife abang Din so kami memang bercadang singgah ke rumah abang Din masa ke Kuantan ni. Abang Din juga menerima jemputann kenduri adik Gina... so boleh la kami pergi sama2. Kami bermalam satu malam je di rumah abang Din...

Aqil, Yaya, Asraf dengan Pijin anak sulung abang Din. Baru je kenal tapi cepat mesra. Menurut abang Din anak sulungnya memang sudah biase dengan kehidupan di Adelaide... ye la hampir 6 tahun di sana, bercakap pun slag oz dan tak berapa fasih Bahasa Melayu. Awal2 persekolahan di Malaysia memang timbul masalah kepada Pijin , dia tak boleh terima cara pembelajaran di Malaysia dan juga cuaca. Tapi lama2 ok jugak.

Comey dan debab je anak kelahiran oz abang Din ni, namanya Kamalia.

Yaya dengan Afrina... anak perempuan sulung abang Din. juga lahir di oz.

Yang baju hijau depan abang Din namanya Yasmin, juga kelahiran oz... agak pendiam dan pemalu yang ni. Anak bongsu abang Din lelaki takde masa ni... lahir di Malaysia. Bagusnya abang Din ni walaupun sibuk dengan PhD dan keje tapi abang Din tetap pandai bahagi masa untuk anak2 dan keluarga.

Terima kasih abang Din dan Nini sebab sudi menerima kehadiran kami, lain kali kite jumpa lagi... Semoga hubungan famili kami dengan famili abang Din kekal sampai bila2.

No comments:

Post a Comment