04 June 2011

Surprise untuk Ma and famili di kampung

Sedapnya cheesecake... aku dan anak2 memang suka sangat makan cheesecake yum...yum.., tiba2 teringat pada ma di kampung dan kebetulan salah seorang member FB aku ada buat homemade cheesecake. Aku plan nak buat surprise untuk ma dan famili di kampung. Plan aku bermula dengan aku call ma di kampung dan buat2 bertanyakan kepada ma "ma suka kan makan cheesecake?", ma aku jawab "suka, kenapa?"... aku saje beritahu "takde macam ni... orang dok tengah cari resepi nak belajar buat cheesecake ni...". Lepas tu kami terus berbual bab lain. Pada hal aku memang tahu ma pun suka makan cheesecake... saje je tanya...

Plan seterusnya aku contact member di FB tu... tengok2 akak tu stay di KL... so macam mana yer?. Lepas tu aku terpikir sekarangkan cuti sekolah maybe akak tu akan balik ke kampungnya di Kelantan. Lepas aku send msg pada akak tu dia reply dan beritahu dia memang akan balik kampung cuti sekolah ni... Alhamdulillah boleh la aku laksanakan plan aku ni. Aku pun mula la order kek mana yang aku nak, bagi address dan buat pembayaran. Aku order New York Cheesecake... harap2 ma suka yer...

Akhirnya hari yang ditunggu2 tiba... ni la akak yang buat cheesecake tu, namanya Kak As, memang terro buat cheesecake. Lebih kurang dalam pukul 7 petang Kak As sampai di rumah ma, on the way balik ke rumah maknya dia terus singgah di rumah ma. Aku dah pesan pada kembar aku supaya jangan bagi ma ke mana2. Pada Ila pun aku tak beritahu apa surprise ni. Mereka semua tertanya2... ma siap pikir macam2. Yang lucunya Ila dok pikir ada orang nak datang masuk meminang ma ke?... huhhhhhhhhhh... bukan la, takan aku nak suruh ma kawin lagi, tak payah nak cari penyakit la ma. Ma dok pulak dok pikir best friend atau kawan lamanya nak datang ke? macam2 mereka pikir... kelakar2...

Taraaaaaaa... akhirnya semua terjawab surprise cheesecake rupanya. Ye... ni je surprise dari Ita di Adelaide, masa mother's day hari tu belum kenal dengan Kak As ni lagi, so terpaksa la bagi lewat sikit. Takpa yang penting cheesecake dah selamat ma terima... harap2 ma suka makan cheesecake ni. Aku call ma and ma cakap terima kasih dan beritahu cheesecake ni sedap.

Ila pun cakap cheesecake ni sedap... Ila cakap lain kali buat la lagi macam ni, mereka suka hahaha... InsyaAllah kalau ada rezeki boleh la buat lagi. Sehari dua sebelum ni Ila pun plan nak order cheesecake dengan Kak As ni tengok2 hari ni dah dapat makan... takpa makan je yang ni dulu, lain kali boleh beli lagi.

Yum...yum... nampak menyelerakan, terliur pulak dibuatnya. Tak boleh jadi nih... aku kena buat cheesecake la pulak lepas ni. Tungguuuuuuuuuuu... cheesecake from Zie's Kitchen.

Selamat menjamu selera buat semua di kampung, masa makan tu ingat2 la kami di sini... laaa... macam nak raya la pulak hehehe...

No comments:

Post a Comment