01 June 2011

Amalia menangis nak cheesecake...

Hari ni hubby hantar Amalia ikut jalan besar... Amalia nampak kedai cheesecake terus dia nak, tapi hubby tak singgah pun. Sampai je di kindy Amalia menangis nak cheesecake... jenuh aku memujuknya dan cakap balik sekolah nanti kite beli. Amalia sedih dan menangis masa aku tinggalkan dia di kelas. On the way balik aku dan hubby terus singgah beli cheesecake untuk Amalia.

Masa aku ambil Amalia di kindy terus dia tanya "mama beli cheesecake tak?" aku cakap "tengok la kat rumah ada atau tak... surpriseee...". Sampai je rumah Amalia terus buka peti. Bukan main hepi lagi dia dan siap cakap "kalau macam ni Yaya sayang mama, nanti Yaya belikan mama hadiah... hadiah corelle yer...". Tergelak aku dibuatnya... cerdik betul Amalia ni dan dia tahu yang mama dia ni minat pinggan-mangkuk termasuk lah corelle.

Tak payah hadiah2 pun takpa la Amalia... cheesecake ni untuk anak2 mama yang mama sayang. Asalkan anak2 mama hepi, sihat, cerdik dan baik mama dah puashati.

No comments:

Post a Comment