05 June 2011

Jom kite menjala...

Sebenarnya dah lama nak try buat roti jala ni... tapi hari ni baru terbuat hehehe... Sebelum ni aku tak pernah pun buat roti jala, kalau masa di Bangi dulu, nak makan kami beli je di pasar Bangi tu... ada 2 atau gerai yang jual roti jala. Senang je hulur duit dapat la makan. Amalia dan Aqil memang suka sangat makan roti jala, boleh dikatakan tiap2 pagi kena beli... dan lagi satu mereka berdua ni suka tengok orang gerai tu buat kat situ jugak. Kali ni aku buat roti jala cicah dengan kari daging je... setahu aku roti jala ni orang cicah dengan kuah kuzi... haah... tak rajin la pulak nak buat kuzi, cicah kari pun ok la yer... kuzi pun aku tak pernah buat, ada je rempah kuzi dalam pantry aku ni peninggalan abang Din, tuan rumah ni dulu. Takpa next time aku try buat kuzi pulak.

Aku tukang bancuh je... hubby yang menjalanya. Ok lah first time buat... walaupun tak secantik macam orang lain yang sudah pakar menjala... ini dah kira menjadi... yang penting masuk perut kenyang hehehe...

Can I try papa? hati2 jangan terkena kuali panas tu...

Aqil dan Amalia memang dah lama teringin dan suka tengok orang buat roti jala macam kat pasar dulu... akhirnya hari ni mereka dapat cuba buat sendiri... bukan main hepi lagi tambah2 Amalia Marsya ni... yang memang suka kalau bab2 masak-memasak ni. Molek2 tau Amalia...

Huhhhhhh... sedapnya mama, dah lama Yaya tak makan roti jala ni.

Yeye... akhirnya Aqil dapat jugak makan roti jala, sedap la mama, sama macam kat pasar la... ye ke? tak sama pun takpa la asal dapat makan. Puas hati Aqil dan Amalia dapat makan roti jala nih...

No comments:

Post a Comment