01 October 2011

Nasi kerabu biru di rumah Izzah...

Hari ni Izzah menjemput kami dan keluarga ke rumahnya... Izzah ni jiran terdekat kami kat sini, selang satu blok je... Izzah baru je berpindah ke sini, dulu dia tinggal di Torrak Gardens, agak dekat dengan city. Izzah ni lah mak Yasmin yang Zie mengasuh tu. Dah lama jugak tak mengasuh Yasmin sebab papanya ada datang dan stay lama kat sini. Kiranya ini pertama kali Izzah jemput kami belah2 East ni makan di rumahnya semenjak dia berpindah ke sini.

Tak sangka banyak juga juadah yang Izzah sediakan... penuh meja. Tak tahu nak makan mana satu. Lagi pun perut dah kenyang sebab dah lunch di rumah. Izzah masak sorang diri je... kiranya terro jugak lah Izzah ni dalam bab masak-memasak ni.

Izzah ni orang Kelantan... juadah utamanya nasi kerabu biru ni... boleh tahan jugak sedapnya, siap ada budu lagi.

Aqil dan Amalia pun dah lama tak makan nasi kerabu... mamanya ni nak buat nasi kerabu kena tunggu ada cukup bahan baru rajin nak buat, tak suka kalau buat nasi kerabu kalau ada bahan yang takde sebab nanti tak sedap... Nak buat nasi kerabu ni agak rumit, jadi alang2 buat kena lah buat betul2... baru lah berbaloi.

Selain dapat makan2, anak2 hepi dapat jumpa kengkawan dan dapat main games di rumah Izzah ni... tengok tu siap tunggu turn nak main games. Penuh sesak rasanya di dalam rumah... maklumlah rumah2 di Adelaide ni kecik2 dan comel2 semuanya. Ni baru 5 famili... kalau ajak ramai2 tak tahu lah macam mana.

Antara member2 rapat Zie di sini... laaaaaa... tuan rumahnya mana? Tuan rumah sibuk tengok hidangan kot masa ni. Apa2 pun terima kasih kepada Izzah dan Yaser sebab sudi menjemput kami.

No comments:

Post a Comment