15 October 2011

Besday Ryan

Hari ni kami diundang ke majlis besday Ryan yang ke 3 tahun... Ryan ni anak ke2 Gina. Memandangkan tetamu Gina kali ni agak ramai majlis diadakan di park berhampiran dengan rumah mereka. Mujur cuaca elok walaupun kadang2 terasa sejuk sampai ke tulang.

Hidangan utama majlis besday Ryan ni ialah bihun goreng Singapore dan ayam BBQ. Di samping itu ada jugak makanan2 lain yang dibuat sendiri oleh Gina dan dibawa oleh para tetamu. Untuk majlis ni Gina suruh Zie buat donut... Zie sempat buat sekilo tepung, banyak jugak dapat... rasanya lebih 80 biji. Harap2 Gina suka donut ni... maaf lah kalau donut ni kurang sedap yer...

Macam kebiasaan kalau jamuan diadakan di park memang tak boleh lari daripada mengadakan BBQ. Hubby dan Haji Arif menolong tuan rumah membakar ayam sebanyak 15kg kalau tak silap.

Para tetamu wanita sedang menikmati selera sambil berborak dan melayan anak masing2... Zie tak sempat berbual sangat masa ni sebab Zie pun sibuk dok layan dan tengok Aqil dan Amalia.

Selain itu Gina jugak ada buat ais krim Malaysia... apa lagi Amalia suka lah, maklum lah Amaliakan penggemar ais krim tak kira masa panas mau pun sejuk... rasanya banyak juga Amalia makan... harap2 tak batuk lah lepas ni. Teringat pulak ais krim bubur kacang dan asam boi... emmm, sedapnya.

Selain dapat makan2 anak2 hepi sebab ada games untuk mereka... semua dapat join dan siap dapat hadiah kalau menang. Aqil memang tak sabar nak main games yang diadakan... dan yang paling hepi sebab Aqil dapat memenangi banyak acara.

Acara kemuncak ialah acara memotong ke besday... semua tak sabar2 nak makan kek besday termasuklah Amalia... memang excited betul dia kalau bab2 tiup lilin dan potong kek ni.

Selain dari dapat makan kek anak2 hepi sebab dapat goody bag... terima kasih kepada Gina dan famili sebab jemput kami. Semoga Ryan dapat membesar dengan sihat dan berjaya dalam hidup dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment