08 October 2011

Department party...

Hari ini semua lecturer dan pelajar post graduate department hubby berkumpul di rumah seorang lecturer ni untuk mengadakan jamuan makan. Pada mulanya Zie macam taknak ikut, tapi hubby ajak jugak. Bukannya apa segan lah nak bercampur dengan orang cerdik-pandai ni... tambah2 lagi ramai mat salleh pulak tu. Zie ni pun bukannya terro sangat speaking oz. Sampai2 je orang dah ramai dan dah mula makan.

Masa mula2 sampai kami tak tahu nak makan apa... ye lah nanti tersilap pulak ambik makanan yang tak halal. Makanan memang banyak dan semuanya nampak pelik2 selain dari salad. Untuk mengelakkan tersilap pilih, kami makan chip dan buah aje... tetapi mujur lah tak lama kemudian Shifa jugak from Malaysia datang bawak sate, so kami dok makan sate dia aje lah...

Lega ada jugak makanan... dah lah jauh jugak nak ke sini, perut pun terasa lapar.

Hubby with Head Department.

Sempat berbual dengan minah from India ni...

Di backyard rumah lecturer ni ada kebun sayur dan ayam. Zie suka tengok kebun sayur ni, macam2 sayur ada dan semuanya segar2. Bestnya kalau Zie pun dapat bercucuk-tanam dan menjadi macam ni, tapi memikirkan apa yang Zie tanam sebelum ni semuanya tak menjadi rasa malas nak menanam.

Ni la tuan punya rumah... namanya Sal, very friendly...

Nak datang ke majlis ni Zie just bawak tart gulung aje. Bukan main suka mereka makan tart gulung Zie dan siap cakap 'fantastic'... ye ke? harap2 betul lah yer...

Hubby dok explain pasal tart gulung la pulak... nampak gayanya ramai yang suka. Kami tak lama kat sini lepas makan dan borak2 kejap terus balik. Ok jugak Zie dapat datang sini at least Zie dapat jugak berkenalan dengan lecturer2 dan kawan2 satu department dengan hubby.

No comments:

Post a Comment