22 May 2011

Hepi besday Tihah

Hari ni kami ke majlis besday Tihah yang ke 5 tahun, Tihah ini anak Imah Nazri salah seorang famili member kami di sini. Sebelum makan majlis dimulakan dengan bacaan doa dan bacaan surah Yassin beramai2. Agak ramai jugak tetamu yang Imah jemput... semua terpaksa berkumpul di dalam rumah sebab hujan.

Kami dijamu dengan nasi ayam dan macam2 makanan lain yang dibawa oleh masing2... aku bawak puding roti pelangi tu je. Ada kek coklat, ada rojak buah, ada agar2, sushi dan banyak lagi, yang paling best cheesecake ni... Imah yang buat, ramai yang mintak resepi sebab sedap. Aku pun mintak jugak tapi tak tahu bila masa nak try membuatnya. Tapi memang kena buat sebab Aqil suka sangat, siap bagi markah 10/10 ala2 masterchef gitu...

Masing2 dok menjamu selera... hujan2 ni perut terasa cepat lapar dan nak makan je, Alhamdulillah hari ni dapat makan macam2 makanan, tapi macam biase la makan sikit dah rasa kenyang... dok lama sebab ralik berborak dengan kengkawan, maklum la sekali-sekala berjumpa macam2 la ceritenya.

Ini la Tihah satu2nya anak Imah Nazri... 'Hepi besday Tihah', acara terakhir acara potong kek... bukan main hepi lagi budak2 ni semua termasuk la Amalia dan Aqil... masing2 tak sabar nak makan kek dan dapat goody bag, nasib baik Amalia tak mengamuk nak potong kek sama.

Ini aje hadiah dari Amalia untuk Tihah... terima kasih sebab sudi menjemput kami. Tak lama lagi Imah and famili dah nak balik Malaysia... semoga semuanya dipermudahkan.

No comments:

Post a Comment