16 January 2009

Risau/kesian/sedih

Semalam aku terima berita buruk dari adik aku Ami. Dia sms beritahu kereta adik aku EG yang tinggal di Shah Alam kena curi. Terkejut aku dibuatnya. Aku call EG, memang betul keretanya dicuri. Yang peliknya dia parking keretanya di kawasan ofis dan sesiapa yang hendak masuk atau keluar kena melalui parking elektronik. Licik sungguh makhluk tuuu...geram je rasa...manusia ke binatang yang takde hati perut betul sanggup mencuri harta orang. Aku dok berbincang dengan abang, entah2 ada orang dalam yang terlibat. EG menangis setelah dia dapati kereta dia dicuri...sesiapa pun yang berada dalam situasi dia akan menangis. Ye laaa...bukan senang nak beli kereta sebiji, walaupun kereta wira. EG pulak jenis yang sayang kereta dan dia jaga betul kereta dia. Kereta dia complete dengan LCD dan macam2 lagi. Semua dah di modifite. Kesian dia, aku doakan semoga EG dapat balik kereta dia. Mungkin ada hikmah di sebalik sesuatu kejadian dan Tuhan hendak menguji umatnya. Semoga Tuhan akan balas perbuatan makhluk tuuu...

No comments:

Post a Comment