14 November 2008

Perginya seorang insan menemui Illahi dihari Jumaat yang mulia

Rehat hari ini aku n the geng ke pasar tani, kemudian makan di bilik ain sehingga pukul 2.30. Balik bilik aku terus sembahyang zohor. Lepas sembahyang buat keje sikit, En. Li dan Aliza ada di tempat Sham. Tiba2 Kak Non masuk memberitahu anak Adelina Cristina meninggal disebabkan tercekik susu. Ya Tuhan...Wainnalillahiwarojiun...meremmang bulu roma aku. Kami semua terkejut. Bayangkan baby berumur 4 bulan yang sihat walafiat...tiba2 kembali kerahmatullah akibat kecuaian pengasuh di nursery (di POJ) semasa memberi susu. Aku rasa sangat sedih...aku dapat bayangkan keadaan ibunya sekarang, kerana aku pernah mengalaminya, walaupun situasinya berbeza. Hanya Tuhan aje yang tahu. Ini lagi la anak yang sihat pagi tadi dihantar ke nursery dengan penuh keriangan tiba2 tiada macam itu aje. Takdir menentukan tetapi rasa macam...geramnya...akibat kecuaian baby itu menjadi mangsa. Kami semua ke hospital Putajaya untuk melihat Adelina dan arwah. Ya Tuhan... comelnya baby ni terbujur kaku...dan Adelina sedang menangis disisi babynya sambil mencium baju yang dipakai oleh babynya pagi tadi. Sedih... kami semua tidak dapat menahan air mata. Semua menangis, ramai kawan2 dan staf datang melawat. Walaupun aku tidak kenal Adelina, cuma berjumpa masa meeting, aku sangat simpati padanya, sebelum balik aku memeluknya dan memberitahunya supaya bersabar dan aku memberitahu aku sendiri pernah mengalami situasi begini. Tuhan sayangkan baby tersebut. Semoga Tuhan memberi kekuatan kepada Adelina dan suaminya, anaknya menunggu di pintu surga esok2. Anaknya meninggal di hari Jumaat yang mulia ini Petang balik dari keje hujan lebat.

No comments:

Post a Comment