05 November 2008

Berita gembira tapi tak pasti lagi

Semalam balik abang beritahu berita gembira yang ditunggu2 selama ini, tapi tak pasti lagi sebab yang empunya diri yang kejap jadi kejap tidak. Tunggu je lah.
Malam tadi kami ke Alamanda beli barang rumah dan bawa Aqil dan Amalia jalan2. Aqil macam biase merajuk nak beli mainan. Papa dia tak bagi beli sebab mainan dah terlalu banyak...boleh muat lori. Amalia happy sangat dapat berjalan. Sampai Alamanda letak dalam troli. Duduk kejap je lepas tu nak turun. Tak bagi sesiapa pegang...nak berjalan sendiri. Masalahnya dia bukan berjalan, tapi berlari. Aku risau nanti terlanggar orang atau orang yang langgar dia. Aktif betul Amalia ni...kalau tak lepas dia menangis. Terpaksa la aku dan papanya berkejar-kejaran dengan dia. Dia lari lepas tu senyum2 je.
Keje, hari ni En. Li tak bagi keje lagi. Dok berbual dengan staf2 isu Norman Hakim dan Abby. Kesian Abby...tak guna punya jantan macam Norman tu. Baik berpisahnya daripada hidup merana. Geram betul aku... jantan macam tu, baik tiada laki daripada ada laki macam dia tu. Bukan menyenangkan hidup...menyusahkan hidup ada lah. Mintak jauh lah Nauzubillah.
Tugasan aku hari ni kena ubah memo yang dah lama... bulan puasa hari tu lagi. Berapa kali mahu ubah dah. Lepas tu excel yang aku buat hari tu, ada silap rupa2nya. Kena ubah semula. Padahal dah hantar ke AG, nasib baik Puan Ramlah tu baik hati. Dia yang terperasan kesilapan yang ada. Siap cakap "takpa kite sama2 belajar". Petang pergi bilik Jem, pergi ambil tart jem. Dah tahu bilik Jem, lepas ni boleh la merayap ke sana kalau free...hehehe...

No comments:

Post a Comment