17 November 2008

Kematian anak Adelina

Kematian baby tersebut terbawa2 ke dalam mimpi aku. Aku bermimpi memberi susu kepada seorang baby...tak pasti sama ada dia atau siapa. Yang pasti kejadian itu membuatkan aku sentiasa memikirkan keadaan baby tersebut semasa kejadian tersebut dan keadaan ibu bapanya. Bagaimana penerimaan mereka. Aku dok bayangkan bagaimana la keadaan mereka di rumah yang biase bermain dan melayan baby tersebut, tiba2 tiada sekelip mata. Tambah2 kalau tengok pakaian atau barang2 baby tersebut. Aduhhh!!!...Tuhan aje yang tahu. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Moga Tuhan mencucuri rahmat ke atas roh baby tersebut yang ibarat kain putih yang belum dinodai dan suci. Kepada ibu dan bapa baby tersebut...tabahkan hati menghadapi dugaan ini...Tuhan sayangkan baby mereka. Baby tersebut akan menunggu dipintu syurga sekiranya ibu dan bapanya beramal soleh. Aku dapat maklumat baby tersebut dilakukan posmotem sebab ibubapanya nak saman nursery tersebut. Untuk dijadikan kes baby tersebut perlu diposmotem. Semasa posmotem didapati ada susu beku pada kerongkong baby tersebut. Kalau aku lah... tak sanggup baby sebesar 4 bulan diposmotem, kesian seksa mayat tersebut...biarlah ini mungkin sudah ditakdirkan dan Tuhan sayangkannya. Sudah pasti pengasuh di nursery tersebut pun tak inginkan perkara ini berlaku. Dugaan Tuhan tiada siapa pun yang tahu...

No comments:

Post a Comment