17 November 2008

Kerisauan seorang Mama



Ngantuknyaaa...Amalia demam terpaksa la aku berjaga. Tak mengapa demi anak2 tercinta, aku sanggup berkorban apa sahaja. Mintak2 la Aqil dan Amalia cepat sembuh, tambah2 MIL nak ke Mekah 23/11 ni (hujung minggu ni). Lepas MIL ke Mekah sepupu abang (Ra) yang tengah cuti semester akan menjaga Aqil dan Amalia. Banyak benda aku kena ajar Ra cara2 nak jaga dan keperluan anak2 aku berdua ni. Risau jugak kalau Amalia tak nak dengan Ra. Terpaksa la abang ambil cuti sehari dua. Kalau Ra datang masa MIL ada lagi takpa, boleh dia test dulu...mandikan, basuh uuukkk..., bagi makan...tidurkan Amalia dan lain2. Moga2 semuanya berjalan lancar dan selamat. Aku nak cuti?,cuti aku ada berapa hari je lagi...Aqil pulak kalau nak ke toilet kena berteman dan makan kena bersuap. Pandai2 la Aqil jaga diri nanti. Aqil kena biasa2kan diri buat sendiri. Harap2 Aqil boleh...Anak2 aku tak pernah dijaga oleh orang lain... selain Aku, abang dan Tok Ma dia. Nak hantar nursery atau rumah orang aku tak benarkan sama sekali. Tak sanggup anak2 dimarah atau diapa2kan. Lebih baik aku ambik cuti tanpa gaji duit boleh cari...anak susah nak dapat. Sayang aku kepada Aqil dan Amalia lebih dari segala2nya...papa dia pun kalah...heheee...jangan marah ya abang...

Keje aku hari ni sikit je...macam biase.

No comments:

Post a Comment