11 November 2008

Cheese cake punya pasal...




Hari ni banyak keje...rehat aku and the geng ke Alamanda. Lunch di Pizza Hurt. Kami dapat tahu hari ini secret recipe buat promosi sempena 11.11 & 11 branch buy one free one. Kami nak pergi beli tetapi tengok orang berbaris panjang, terpaksa la cancel. Balik ofis terpikir call Wan Hairiah mintak tolong dia belikan...sebab jumpa dia nak pergi beli kek tadi. Mula2 dia kata ok...lepas tu tak boleh pulak sebab seorang cuma boleh beli satu je (buy one free one). Frustnya rasa...rugi la sebab keknya mahal kalau hari biasa RM70 sebiji, kalau boleh beli hari ni cuma RM35 je la sebijik.




Aku terpikir nak cuba pergi beli la petang ni. Aku ajak Hajar sama, dia pun excited nak beli. Kami ke Alamanda dalam pukul 5.20. Sampai sana tengok orang beratur panjang, tapi kami tetap beratur jugak...cheese cake punya pasal aku sanggup beratur panjang. Hajar nak pergi ATM untuk ambik duit dulu. Entah macam mana sebab nak cepat tadi kot...dia tertinggal beg duit di ofis. Dia frust dah...sebab tak boleh beli. Aku bagi pinjam duit aku (duit aku pun tak banyak sebab tak bawa tinggal di rumah, bawa sikit je)...jadi cukup la RM70 seorang. Lega...boleh la hajar beli. Kami siap pilih dah nak kek perasa apa. Sampai je turn aku...aku beritahu la cashier tu kek yang aku nak, lepas dia tekan2 mesin duit tu, adik tu beritahu RM73.50 ye kak...aku dan Hajar saling berpandangan...alamak tak cukuppp!!!, aku mintak balik duit aku pada Hajar. Hajar tak boleh beli jugak...takde rezeki dia. Aku dapat la... jugak beli chocolate starwberry dan chocolate chip walnut. Aku suka chocolate Indulgence tapi dah habis. Aku berkongsi dengan Ain dan Nor, tapi disebabkan kesian pada Hajar terpaksa la bahagi empat, takpa la...lagi pun kek ni besar dan takut nanti tak habis makan...membazir pulak. Aku bawa balik ke rumah aku dulu...esok bawa ofis. Aqil dan Amalia suka dapat makan cheese cake, mereka berdua memang suka...sama lah dengan mama dia ni, hehehe....Sekali ingat lucu apa yang berlaku...sekali ingat geram dan kesian jugak aku pada Hajar, bukan main beria2 dia nak beli dan nak kongsi dengan Yatei...nak buat macam mana takde rezeki nak makan banyak...dapat rasa sikit seorang je la (tapi bahagi 4 pun dah banyak). Peristiwa hari ini akan menjadi kenangan aku dengan Hajar...ingat secret recipe pasti aku akan teringat pada Hajar, hahaha...

No comments:

Post a Comment