24 November 2008

Berat hati tinggalkan anak2

Nak pergi kerja pun rasa berat hati je...nak tinggalkan Aqil yang tengah demam dan Amalia yang baru lepas demam. Susah jugak MIL takde ni. Mintak2 Ra dapat menjaga Aqil dan Amalia dengan baik. Hari ini Mek dan Tie ada lagi. Ok la kot. Mereka nak balik Selasa ini. Abang akan ambil cuti separuh hari untuk balik menjaga mereka.
Dalam perjalanan ke opis asyik dok memikirkan keadaan Aqil dan Amalia. Akibat terlalu memikirkan mereka berdua pagi ini aku nak ke cafe di tingkat 2 tetapi aku tertekan lif ke B. Pintu lif terbuka aku hairan laaa...kenapa ke B sedangkan aku nak ke cafe. Pikiran dok kat rumah.
Pagi ini aku dah call rumah 2 kali bertanyakan keadaan Aqil dan Amalia. Ra beritahu Amalia menangis lepas bangun dari tidur mencari aku, lepas dipujuk dia ok. Lega sikit aku rasa. Aqil dok tengok katon. Kalau keadaan Aqil teruk aku terpaksa ambil cuti jugak nanti. Kesian Aqil dalam keadaan dia demam ini mesti dia memerlukan aku. Tapi takpa... abang balik selepas dia settlekan kerja2 dia (kataku dalam hati untuk sedapkan hati sendiri...padahal sebenarnya aku risau dan kesiankan anak2). Ya...Tuhan tabahkan hati aku menghadapi dugaan ini, Amin.

No comments:

Post a Comment