31 October 2008

Geramnya...

Lepas rehat aku call MIL tanya keadaan Amalia macam mana? MIL cakap badan Amalia panas sangat dan asyik menangis je...dok panggil mama...mama...kesian dan risau pulak aku rasa. Aku ingat nak mintak dengan En. Li untuk balik, tapi tiba2 dia masuk bagi kerja. Geramnya...petang2 baru nak bagi keje. Pikiran aku dok kat rumah je...dok pikir macam mana keadaan Amalia. dah la abang pun takde, kalau tidak boleh aku suruh abang balik rumah tengok keadaan Amalia. Biasanya kalau Amalia demam abang akan cuti. Pada awalnya aku rasa macam nak EL hari ni tapi cuti aku tak banyak dah. Kesian Amalia dalam keadaan dia demam tu mesti dia memerlukan aku dan abang berada disisinya. Bila jam menunjukkan pukul 5 dan punch card berbunyi aku terus balik...sebelum masuk lif aku telefon MIL tanya keadaan Amalia.
Sampai je depan rumah Amalia dah menunggu sambil menangis2 memanggil aku. Kesiannya anak aku...aku memang cepat panik dan risau kalau anak2 demam. Aku masih fobia lagi teringat keadaan Aqil sakit hernia masa dia kecik dulu. Aku terus dukung dia, tak sempat nak salin baju. Layan dia je, sekali sekala dia panggil papa...papa...memang sah anak aku ni demam rindu pada papa dia. Malam Amalia tidur awal lepas makan ubat...moga Amalia dapat tidur dengan selesa dan cepat sembuh. Kelopak mata aku pun rasa berat je...ngantukkk...bangun awal hari ni. Tapi takpa demi anak2 aku, aku tak tidur pun takpa untuk jaga mereka. Kalau abang tahu mesti dia pun risau. Aku tak nak call abang, nanti mengganggu dan membuat dia risau je. Aaahhh,,,ngantukkk...

No comments:

Post a Comment