09 October 2008

HaRi BuAt KeTuPaT

Bangun sahur...makan nasi goreng dengan teh O panas...sedap!!! lepas sahur tak tidur dok berbual dengan keluarga aku. Ami dok sibuk tunjuk kamera yang Wak beli untuknya RM3000.00 lebih.
Dalam pukul 10 kami ke bandar KB, Bja ikut sama. Aku pergi beli tudung untuk dipadankan dengan baju raya dan untuk keje sekali. Lepas tu terus ke kedai emas...suami aku belikan rantai yang harganya RM3***.00. Thanks to my husband. Bandar KB makin sesak sebab ramai perantauan dah balik dan ramai yang nak buat persiapan terakhir untuk raya esok. Balik...tunjukkan ke ma rantai yang abang beli...ma tolong pakaikan. Petang masak untuk berbuka hari terakhir posa ni. Best makan ramai-ramai. Licin makanan. Malam Aqil dan sepupunya main bunga api. Ma dan abah pergi rumah untie zainun untuk ambik ketupat raja yang ma tempah. Eg's family balik Tanah Merah. Abang dok melayan Amalia. Ila balik rumah dia yang dekat dengan rumah ma. Ingat nak tengok tv rancangan raya tapi mata ngantuk...tidur awal jugak. Semua gembira sebab esok Hari Raya.
Tamat sudah Ramadan untuk tahun ini semoga Allah terima amalan aku dan keluarga dan kami dapat beraya dengan selamat dan bahagia. Semoga berjumpa pulak untuk Ramadan tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment