29 October 2008

29 Syawal

Semalam balik dari keje singgah Mydin beli barang2 dapur. Balik singgah kedai dobi ambil Baju dan toto yang dah seminggu dok situ. Sampai je rumah Aqil dan Amalia dah menunggu di Kedai Man. Mereka ikut balik...sampai je depan pagar rumah... aku tengok toto ada banyak semut, mesti ada sesuatu dalam toto tu...geram betul. Lepas angkat semua barang yang aku beli kat Mydin tadi, aku hantar toto tu ke kedai dobi tadi...suruh cuci sekali lagi...lepas tu kami pergi minum air tembikai di Kedai Man dan beli chicken chop. Uuuhhh...lega rasa tekak ni...Malam abang ajak pergi Kajang, dia nak beli baju kemeja putih lengan pendek untuk kursus BTN. Aku tak nak pergi letih...abang pergi dengan Aqil je. Aku dok melayan Amalia kat rumah..mata aku nak terpejam dan rasanya...ngantuknya Tuhan je tahu, tapi tengok gelagat Amalia yang dok memanjat kerusi sambil menyanyi2 terpaksa aku buka mata ni...uuuhhh...aktif betul la Amalia ni...Aqil dulu tak macam ni. Tapi takpa aku suka tengok gelagat dia. Walaupun letih tapi menghiburkan hati.
Hari ni macam biase Amalia bangun awal lagi...dan pagi2 lagi dah uuukkk..., jadi kena la uruskan dia dulu. Aqil pulak demam, hari ni tak pergi sekolah lah nampaknya, sambung cuti lagi la. Mungkin sebab banyak berjalan cuti 2/3 hari ni. Esok dan lusa Aqil exam...mintak2lah dia sihat lepas makan ubat. Abang pulak takde rumah mulai esok sampai Isnin kerana pergi krusus BTN.
Keje takde chat dengan abang, bincang nak balik Raya haji nanti bila dan naik apa?. Mula2 kami plan nak naik kapalterbang je senang dan tak meletihkan. Sampai kampung sewa je kereta untuk ke mana2. Lagi satu Amalia tak la mengacau papa dia masa tengah drive. Tapi...tangguh punya tangguh nak beli tiket flight...harga dah naik, hampir RM800. Pikir2 sayangnya duit...jadi kami ambik keputusan balik dengan kereta. Balik ikut Kuala Trengganu (KT)dan rehat kat KT dulu semalaman...dok lah kat hotel semalaman. Boleh la abang hilang penat...ok keputusan muktamad balik naik kereta. Masa balik ke sini pun sama singgah la kat Cerating ke? best jugak mesti Aqil dan Amalia suka...
En. Li tak bagi keje lagi pagi ni...dah beritahu dia pasal excel tu yang aku dah siapkan...tapi kena tunggu Shamili datang keje dulu, kena suruh dia double check takut2 ada silap. Ok jugak, sebelum hantar AG biar betul2 ok, nanti figure tu semua orang nak guna.Kalau silap masalah la...nama aku jugak yang naik nanti.

No comments:

Post a Comment