05 March 2011

Fremantel Market

Hari kedua di Perth Kak Pah bawa kami ke Fremantel Market... tempat ni lebih kurang sama macam pasar di tempat kite. Kalau di Kelantan tu macam Pasar Siti Khadijah la... Macam2 ada dijual termasuk souvenir.


Pintu masuk Fremantel Market...

Apa yang Aqil cari tu? apa lagi kalau bukan benda2 yang ada sangkut paut dengan bola sepak terutamanya MU. Nasib baik ada, nampak je terus Aqil nak.

Macam2 ada dijual kat sini... ada sesetengah barang tu memang aku tak pernah lihat pun sebelum2 ini. Kebanyakan barang2 kraftangan Australia ada dijual di sini.

Barang yang dijual oleh minah salleh ni menarik perhatian Yaya. Nampak je benda ni Yaya terus tak bergerak... terus nak beli. Aku pun agak tertarik dengan benda ni... macam plastesin tapi bukan. Nama benda ini ialah Flonnie... dengan benda ni kite boleh buat macam2 mimik muka happy, sad, angry, surprise an macam2 lagi.

Tara dah dapat pun, sudah semsetinya warna pink jadi pilihan Yaya... Yaya dah ada kawan baru, namanya Flonnie.

Cantiknya gitar2 kecik ni... disetiap gitar ni ada nama artis2 terkenal, maybe yang pernah menggunakan gitar2 yang real design macam ni. So cute... tapi tak beli pun.

Pinjam jap yer uncle Yaya nak bergambar... pink lagiiiiiiii... Nasib baik uncle tu baik... risau jugak aku kalau rosak nanti, tak pasal2 kena beli.

Kesian Aqil habis naik gatal2 badannya... tapi mood hepi nak berjalan tetap ada.

Tak banyak barang kami beli di sini. Menurut Kak Long harga souvenir kat sini agak mahal. Jadi aku beli sikit je.Lepas ni ke mana pulak Kak Pah nak bawak kami... tungguuuuuu...

No comments:

Post a Comment