02 March 2011

D90 kini milikku... 'hepi'



Alhamdulillah akhirnya aku dapat jugak memiliki kamera DSLR model D90. Memang dah lama aku teringin nak guna kamera ni. Sebelum ni pernah guna yang adik2 aku punya je... Sebelum datang ke Adelaide aku suruh hubby belikan di Selangor Foto di Pertama Kompleks. Sehari sebelum tu kami ke Alamanda dan nyaris2 nak beli kamera brand Sony. Tapi aku rasa macam tak ok je brand Sony tu sebab jarang orang guna, macam tak familiar je. Sebelum mengambil keputusan membeli kamera ni kami survey harga dalam internet, kedai2 sama ada di OZ dan di Malaysia dan tanya dulu pendapat beberapa orang kawan yang tahu atau ada ilmu tentang DSLR. Kebanyakannya memberi pendapat D90 elok... so kami mengambil keputusan membeli NIKON DSLR D90. Bagi aku kamera ni penting, tambah2 lagi kalau kite dok oversea dan selalu jalan2... satu lagi boleh lah aku gunakan untuk ambil gambar2 masakan aku. Yang paling penting boleh ambil gambar kami anak-beranak... mesti nampak cantik lagikan? Walaupun harganya RM3xxx... aku rasa puashati asalkan hasilnya baik.

Harap2 kamera ni berjasa lah pada tuannya... dan tuannya pun kena la study how to use this camera...

No comments:

Post a Comment