02 December 2008

Tahniah buat suamiku

Hari ini abang menerima surat dari UKM menyatakan abang dianugerahkan Pengajar Cemerlang. Tahniah buat suamiku. Semoga terus berjaya dalam kerjaya dan hidup. Tetapi kalau sudah berjaya nanti...jangan la lupa anak2 dan isterimu ini.
Keje aku biase2 je hari ni.
Hari ini aku sibuk dok hubungi Zul/Kak Ina di butik Dzullclassigue untuk bertanyakan tempahan baju pertunangan adik aku dah siap atau belum, tapi tak berjawab pun. Dah berapa kali aku call...hand phone dan telefon kedai tak berjawab. Bisnes apa macam ni...customer cari pun tak nak layan. Kalau dah siap, aku nak pergi ambil baju tu malam ni. Kena confirm siap dulu...kalau tak siap, sia2 je aku ke sana. Janji ambil 30/11 dah siap kot...tapi kena call dulu baru puas hati.
Sebelum tu...pagi tadi sibuk dok cari sesiapa yang jual tupperware...dah jumpa, aku nak beli barang. Satu lagi nak beli kek lapis Sarawak...akhirnya aku dah jumpa kedai yang membuat kek lapis Sarawak di Bangi Perdana. Petang ni sebelum balik rumah nak singgah jap untuk tempah kek untuk adik aku (Bja) nak bertunang 9 Disember ni, hari ke2 raya haji. Aku sponsore kek je untuk dia...kalau ada rezeki boleh bagi bantuan lain lagi. Cari punya cari dalam website, rupa2nya website dan kedai tu milik senior aku masa zaman belajar di UKM dulu, Kak Dundai. Dia bekerja sebagai Ketua Jabatan Komunikasi di KISDAR, sambil tu part time bisnes. Hebat betul orang, dah lahhh... bekerja dan berjawatan, ada bisnes lagi...uuhhhhh hebat...hebat...Ingat lagi aku masa pergi interview di KISDAR (sekarang KUIS) rupa2nya dia salah seorang panel temuduga. Walaupun kenal, aku tak ada rezeki nak dapat bekerja di situ, sebab orang lain kabelnya lebih besar dan berpengaruh...siapa la akuuu...takpa la rezeki aku di tempat lain.

No comments:

Post a Comment