22 December 2008

Aktiviti hujung minggu

Sabtu kami tak ke mana2, rehat di rumah je. Ingat nak ke pasar malam tak jadi. Malam kami ke Taman Warisan makan2 tetapi tak best sebab makanan tak banyak...jadi makan apa2 yang ada aej la. Lepas itu kami ke dataran Masjid Putrajaya...ada Majlis sempena Maal Hijrah dan forum Perdana.
Hari Ahad kami ke Pasar Tani Shah Alam (Stadium). Memang sudah lama aku teringin sangat nak ke situ sebab orang kata pasar tani di situ besar dan ada jual pelbagai barang. Kami rancang nak pergi selepas subuh untuk elak dari panas...sebab kesian padaAqil dan Amalia kalau panas (sebenarnya aku pun tak suka panas2 ni). Tapi lain pulak jadinya dalam pukul 10 lebih baru kami bertolak. Biase la hujung minggu, banyak kerja yang perlu disiapkan dan sediakan sarapan untuk semua. Aku masak nasi lemak. Lepas makan kami ke sana...sampai dalam 11.30 dah hampir nak tutup. Tapi orang ramai lagi dan cuaca pun panas Tuhan aje yang tahu. Kami berjalan sekejap kemudian berteduh di bawah Khemah. Kebetulan hari tu ada Peladang buat karnival jugak. Abang jaga Amalia duduk di situ. Aku, Aqil dan Ra berjalan2 di pesta Peladang dan pasar tani. Tiada benda yang menarik perhatian aku. Terjumpa EG adik aku sedang bertugas di khemah FAMA. Tak tahu pun dia kerja hari ni. Kemudian Wak pulak datang jumpe kami. Selepas itu kami semua ke Seksyen 13 pergi makan di kedai Hassan (Nasi ayam kampung). Aku kalau ke Shah Alam atau Subang Jaya memang tak sah kalau tidak makan di restoran itu. Sudah banyak cawangan Hassan dan satu lagi cawangan bakal dibuka di Seksyen 7 Bangi, 3 tingkat dan akan diresmikan oleh Tuan Guru Nik Aziz awal tahun depan. Bestnya dekat dengan rumah aku...boleh la pergi selalu (costumer tetap). Abang aku memang baik dengan tauke dia Hassan (orang kelate jugak).
Lepas makan kami ke Hotel Quality, singgah kedai Wak dan sembahyang. Selepas sembahyang kami ke IKEA. Tak sempat tengok semua barang sebab kesian pada Aqil dan Amalia sudah keletihan. Dalam pukul 4 kami bertolak balik rumah. letih betul semua, selepas sembahyang Asar kami tidur...keletihan. Hampir Maghrib baru bangun. Malam rasa segar balik selepas dapat tidur, walaupun sekejap.

No comments:

Post a Comment