17 December 2008

Apa laaa... kerja aku hari ni?

Dah dua hari tiada kerja. Hari ni tak tahu lagi ada atau tidak. Aircond dah ok, sejuk la pulak.
Malam tadi bawa Amalia pergi klinik. Doktor suspek Amalia jugak terkena 'chicken pox'. Baru nak naik sikit2. Aku dan suami aku dah agak dah, tetapi dia tak pulak demam atau batuk macam Aqil hari tu. Mesti berjangkit dari Aqil. Tapi tak naik banyak lagi...moga2 tak naik banyak dan tidak merimaskan Amalia. Risau jugak aku kalau naik seluruh badan dan gatal macam Aqil hari tu. Aqil pun belum sembuh sepenuhnya lagi. Alamatnya kena cuti la aku nanti. Tengok dulu macam mana keadaan dia, kalau biase je, aku tak perlu cuti. Macam2 cabaran nak membesarkan anak2, begitu lah jugak masa ma nak jaga kami adik-beradik. Ma aku siap beritahu masa kecik kami 4 beradik terkena 'chicken pox' serentak. Lagi susah, dah la masa tu abah kena pergi kursus. Seksa jugak ma rasa tapi terpaksa hadapi. Nasib baik ada mamak kantin tolong buat air penawar. Aku ingat lagi masa tu...parutnya pun masih ada.

No comments:

Post a Comment