26 December 2008

Cuti Xmas

Pagi kami pergi hantar Ra di stesyen komuter Kajang. Ra akan menaiki keretapi ke Johor untuk sambung semula pengajian semester ll (last sem.) di UITM Segamat. Selepas hantar dia kami ke TESCO Kajang. beli pakaian dan kasut sekolah Aqil. Aku belikan 2 pasang setiap satu...setokin 3 pasang. Happy je... nampak Aqil cuba pakai baju dan seluar sekolah, siap tak nak bukak lagi. Balik singgah breakfast di Kopitiam Bangi. Sampai aje rumah Aqil nak cuba pakai pakaian sekolahnya. Aku dan suami cakap ermmm...dah besar anak kami dah nak masuk darjah satu dah. Abang cakap "abang rasa macam muda lagi, tapi anak dah nak darjah satu". Aku kata "tu la kan rasa macam tak percaya anak dah besar dah". Aqil taknak buka pakaian sekolahnya...papa dia kata biar lah..., nanti nak kena basuh jugak. Amalia pun sibuk ambil beg dia, nak pergi sekolah jugak. Suka tengok gelagat anak2. Abang kata jangan masa ni je Aqil nampak happy...nanti nak ke sekolah menangis pulak. Aku cakap tak kot, dia dah biase ke sekolah, tadika dulu. Tapi situasinya lain...harap2 ok je. Tak sabar nak tengok Aqil ke sekolah.

Lepas Amalia tidor kami lakukan aktiviti mengemas rumah. Abang tolong sapu habuk2, mengemop lantai dan membasuh kain. Aku mengemas dapur dan cuci peti. Lepas siap mengemas aku masak untuk makan tengahari.

Petang Aqil ajak mama dan papa berjalan2. Dia ajak kami ke Putrajaya nak main kereta remote control dia. Aku macam malas je...asyik2 Putrajaya boring laaa...Akhirnya aku bagi cadangan ke Tasik Cempaka. Dia setuju. Kami berjalan2 kat situ, tengok orang bermain bola dan tengok orang bermain layang2. Aqil dan Amalia berlari2 dan bermain gelongsor. Aku risau tengok Amalia, dia nak buat macam dia tu...orang besar nak panjat2 dan berlari2 dekat situ. Aku suruh Abang ikut je... dia. Abang pun tak larat nak control dia. Takut tengok budak2 lain langgar dia. Budak2 bukannya tahu apa...reti main je tak kisah dah orang, main nak langgar je. Lepas itu kami berjalan2 di tepi tasik.

No comments:

Post a Comment