07 January 2012

Makan2 sambil picking buah plum...

Petang semalam kami dijemput oleh Liza Nizam ke rumahnya... dia buat jamuan makan sempena meraikan orang2 baru yang sampai di Adelaide. Ini kali ke2 kami ke rumah Liza, rasanya dah setahun lebih lamanya kami tak ke rumah Liza. Sebelum ini Liza dan Nizam ada menjemput kami beberapa kali ke rumahnya tapi kami selalu aje ada halangan untuk ke rumahnya. Untuk kali ini kami kena pergi jugak sebab dah rasa segan dengan Liza selalu aje kami tak datang kalau dijemput. Kami dihidangkan dengan nasi ayam dan pelbagai makanan lain.


Backyard rumah Liza memang luas sesuai untuk anak2 bermain... memang selesa sangat. Tetamu pun boleh duduk di kawasan ini. Dan yang paling seronok rumah Liza ni banyak pokok buah... seperti plum, apricot, nectarine, loquat dan anggur.

Inilah rupanya pokok plum... memang lebat buahnya dan sesuai dipetik sekarang. Liza suruh semua tetamunya picking plum ni untuk dbawa balik. Masing2 dapat merasa memetik buah ni sendiri.

Aqil dan Amalia pun sibuk nak picking sama...


Tengok tu masing2 siap naik tangga untuk picking buah plum ni. Jangan ada yang jatuh sudah la...

Ini buah nectarine... Zie suka makan buahnya, rupanya lebih kurang buah plum tetapi isinya putih dan saiznya lebih besar. Buah ni belum masak lagi jadi tak dapat la merasa. Apa2 pun terima kasih Liza dan Nizam sebab sudi menjemput kami... selain dapat makan2 kami siap dapat bawak balik buah lagi.

No comments:

Post a Comment