30 January 2012

Ketuat la pulak...

Dah banyak kali Aqil dok mengadu kakinya ada bijik2... Zie dan hubby tengok rupanya nampak macam air tetapi jika dipegang keras. Rupa2nya ketuat... rasanya ketuat ni normal sebab masa Zie kecik2 dulu pun pernah ada di tangan, lama2 hilang macam tu je. Kalau di Kelantan orang panggil 'ketuat malas'. Ingat lagi masa kecik2 dulu ma selalu cakap sesiapa yang ada ketuat ni dia seorang yang pemalas... sebenarnya takde kaitan pun, saje je nak mengusik dan membuatkan kite rajin jika disuruh buat apa2 keje rumah atau belajar.

Aqil cakap ada 9 biji ketuat ni dan ada dikedua2 belah kakinya. Zie risau jugak sebab ada seorang member siap kena menjalani minor operation untuk membuang ketuat di kakinya sebab ketuatnya semakin membesar dan berakar. Zie berdoa dan berharap sangat ketuat Aqil ni tak sampai lah ketahap tu.

Kami bawa Aqil ke klinik... doktor cakap ketuat ni normal je, doktor just suggest ubat sapu ni. Alhamdulillah lepas letak ubat yang busuk ni ketuat dikaki Aqil semakin mengecut. Semoga ketuat dikaki Aqil hilang sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment