12 November 2011

Kitchen gadget lagi...

Last week masa ke garage sale Zie beli microwave convection oven ni... Zie beli sebabnya kalau ikutkan manualnya macam2 benda kite boleh buat dengan benda alah ni termasuklah masak nasi, bakar ayam/daging/ikan, bakar kek, biskut dan macam2 lagi. Selain fungsinya sebagai microwave ... ia jugak berfungsi sebagai oven. Itu yang Zie suka sebab sudah tentu Zie boleh gunakan oven ni untuk bakar kek dan biskut. Kalau ikutkan Zie tak berapa nak faham lagi nak guna benda alah ni. Tapi just nak try sama ada oven ni berfungsi atau tidak.

Untuk memastikan oven ni ok ke tidak Zie telah merajinkan diri membuat kek span ini. Memandangkan Zie ni malas nak membaca manualnya dan terus je guna oven ni Zie tersilap setkan masanya... dan kejap bukak kejap tutup nak cek kek ni masak ke tidak. Tengok2 kek span Zie ni bahagian tepinya dah masak dan macam dah nak kering, tetapi bahagian tengahnya masih tak masak. Frust jugak rasa... kalau tahu Zie bakar aje dengan oven biase.

Nampak gayanya lepas ni kena study dulu manualnya... dan kalau ada sesiapa yang dah pernah guna oven jenis ni boleh Zie bertanya, lagi senang... ada sapa2 pernah guna tak?

Ini la rupanya kek span hasil pertama dari microwave convection oven ni... masih tak puashati, kena cuba lagi.

No comments:

Post a Comment