23 April 2011

Footy games...

Hubby dan Aqil ke AAIM Stadium hari ni untuk menyaksikan perlawanan footy antara Adelaide Crows dan Gold Coast. Dalam pukul 1 lebih hubby dan Aqil ke sana dengan menaiki bas... bagusnya di sini naik bas free je... Dengan cara ini menggalakkan orang nak menyaksikan perlawanan tersebut.

Aqil bukan main excited dan hepi lagi bila hubby beritahu ada dua tiket untuk menyaksikan perlawanan ini. Selain soccer Aqil sudah mula minat pada footy. Aqil minat pasukan Collinwood and Hawks.

Memang orang2 sini memberi sokongan pada sukan.Tak kira apa jenis sukan, sebab itu la sukan dan permain mereka boleh hidup dan kaya. Sukan memang salah satu aktiviti penting bagi mereka, terutamanya footy selain dari kriket, bowling padang, polo, soccer dan lain-lain. Menurut hubby masa naik bas tak kira tua atau muda, kecik atau besar semua ada dan masing2 memakai jersey, topi dan apa sahaja yang menunjukkan mereka menyokong pasukan yang mereka suka. Siap ada yang bertongkat lagi... memang bersungguh betul la...

Adelaide Crows vs Gold Coast.

Gold Coast menang...

Setahu aku hubby tak minat sukan tapi memandangkan Aqil minat kena la bagi sokongan...


Selain dari menyaksikan perlawanan footy Aqil pun sudah mula mengumpul kad2 pemain footy. Dah satu album Aqil ada kad2 pemain feveretnya. Di lain entry akan diupload pic kad2 Aqil. Kiranya ni salah satu hobi Aqil selain dari soccer dan pokemon. Ooooo... cite pasal pokemon, ini pun kena cite jugak nanti.

No comments:

Post a Comment