17 September 2009

Salam Lebaran



Raya tahun ni pastinya aku dan keluarga akan terasa sedih dan lain sebab abah dah tiada. Al-fatihah. Pagi raya biasanya selepas arwah balik dari kerja terus kejutkan cucu2nya suruh bangun untuk mandi. Kemudian arwah akan bersiap sedia untuk pergi sembahyang. Balik sembahyang kami akan makan ramai2, lepas tu bersalaman untuk bermaaf2an dan bergambar beramai2. Kenangan ini masih segar dalam ingatan aku.

Raya kali ini sudah pastinya aku dan keluarga akan pulang ke kampung arwah abah dan terus ke kubur arwah selepas sembahyang raya. Semoga arwah dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Ma mesti orang yang paling sedih... semoga ma tabah menghadapi dugaan Allah ini. Kami adik-beradik akan sentiasa memastikan ma sentiasa sihat dan bahagia.
Aku rasa gembira sebab abang akan balik hari ini untuk sama2 beraya di kampung. Semoga abang selamat sampai. Aqil dan Yaya dah tak sabar menanti kepulangan abang. Abang akan bertolak dari Adelaide pada pukul 3 petang ini dan dijangka sampai jam 9 malam ini di KLIA. Esok dalam pukul 4 pagi kami akan bertolak balik kampung. Semoga semua perancangan berjalan lancar, selamat dan dipermudahkan oleh Allah. Amin. Ini gambar kenangan raya tahun 2007.

No comments:

Post a Comment