28 September 2009

Jalan jalan Raya

Rumah sepupu abang, Yaya excited nak riba baby


Beraya di Pasir Mas

Yaya dengan Che Su

Rumah Tok Cik

Rumah Mok Joh









BBQ



Rumah untie Zainun

Hari raya kedua kami menziarahi sanak-sedara sebelah abang. Letih Tuhan aje yang tahu... bayangkan la nak habiskan 7 buah rumah dalam masa satu hari. Memang letih betul.... Nasib baik Bja offer kereta dia pada kami, kalau tidak kami memang tak bergerak la raya kali ni. Malam kami balik ke rumah ma pulak. Memang rutin kami setiap tahun macam ni bergilir2 pulang ke rumah masing2. Sebenarnya rumah dekat2 ni lagi letih sebab tak puas dok rumah kite dah nak kena balik ke rumah abang pulak... walaupun dekat tapi letih jugak.

Hari raya ketiga lepas Zohor kami ke rumah untie Zainun dan Moksu. Malam kami adakan BBQ. Memang menjadi rutin abang akan sponsure untuk buat BBQ setiap tahun. Puashati kami semua dapat makan ayam, daging dan sosej panggang.

Hari raya keempat kami semua ke majlis kenduri kahwin di Tanah Merah... kalau bukan sebab rumah adik ipar aku memang aku tak pergi dah sebabnya jauh sangat ambil masa 2 jam nak ke sana dan jalan pulak jam giler2. Sampai tak sempat nak ke kenduri Hajar. Balik singgah di rumah Mak Do dan Makcik Lah. Malam mengemas dan packing barang nak balik Bangi esok. Tengah malam berbual dengan Ila dan Bja. Kejap je rasa dah nak balik Bangi.

No comments:

Post a Comment