17 September 2009

Persiapan Raya




Tahun ni aku tak buat kuih raya pun... just beli je, itu pun sikit je. Biasanya kalau hari raya biskut aku tak suka makan sangat, aku lebih suka makan makanan yang berat2 terutamanya ketupat pulut/ (suka yang ma aku buat sendiri) nasi/lemang dengan rendang, lontong & sate berserta nasi himpit. emmm... sedapnya... Lontong memang makanan rasmi keluarga aku, raya pertama tiap2 tahun mesti buat, arwah abah memang suka makan lontong. Takde lontong macam tak sah je. Antara kuih raya yang aku beli tahun ni ialah rempeyek, semperit (dah nak habis tak sempat raya kot), biskut alamanda, biskut shortbread, biskut kelapa, batang buruk (Johor mari), buah rotan, kuih siput dan kek gula hangus. Biskut kegemaran aku sebenarnya tart nenas tapi tak tahu nak beli dengan siapa yang betul2 sedap... kalau tahun lepas aku beli dengan Jem, tart nenas CNI. Tahun ni makan yang adik aku beli je la nampaknya.

Baju raya pulak, aku lebih utamakan untuk Aqil dan Yaya. Aku beli separuh dan yang selebihnya abang beli di Australia. Tema tahun ni MERAH.

No comments:

Post a Comment