19 April 2012

Minggu terakhir Amalia di kindy... sedih la pulak rasa.

Hari terakhir Amalia di kindy... setahun Amalia belajar di sini. Macam2 ragam sepanjang Amalia bersekolah di sini. Alhamdulillah akhirnya Amalia berjaya jugak menghabiskan persekolahannya di Paradise Kindergarden ni. Zie pulak rasa sedih sebab next term Amalia dah tak sekolah di sini lagi. Macam2 kenangan sepanjang Amalia bersekolah di sini.


Antara bestfriend Amalia di kindy ni ialah Wafa dan Rodja. Wafa sudah sememangnya lah sebab Wafa pun dari Malaysia. Rodja ni dari Syria... Amalia suka ke kindy kalau ada Wafa dan Rodja, kalau ada salah seorang pun takpa, jangan dua2 takde mula la dia buat perangai dok cakap 'Yaya takde friend... Yaya takde friend'. Awal2 persekolahan di sini Amalia berkawan dengan Zakuan... setelah Zakuan masuk primary school Rodja la menjadi bestfriendnya... lepas tu Wafa pulak masuk sekolah sini, lega Zie sebab semenjak dari itu Amalia hepi ke sekolah. Dengan budak2 lain Amalia tak nak kawan maybe di sebabkan masalah komunikasi... tetapi dengan Rodja boleh kawan pulak.

Amalia pernah buat perangai taknak pergi sekolah. Sebagai seorang ibu memang dugaan betul apabila anak2 buat perangai taknak pergi sekolah... risau sungguh dibuatnya. Tambah2 lagi masa di awal persekolahan dulu... anak di sekolah, kite di rumah ni asyik memikirkan macam mana lah anak aku di sekolah... boleh ke dia sesuaikan diri, ada ke orang nak kawan dengan dia, macam mana layanan teacher2nya, macam mana dia nak berkomunikasi dengan orang lain, macam mana dia nak ke toilet, macam mana dia nak makan, masa main2 kat luar jatuh ke apa... macam2 yang dipikirkan. Padahal semuanya ok aje tetapi sebagai seorang ibu kerisauan itu memang tak dapat dielakkan. Alhamdulillah akhirnya Amalia hepi aje sepanjang bersekolah di sini. Teacher2nya pun baik2 belaka.


Term depan Amalia akan bersekolah di East Marden Primary School... sama sekolah dengan Aqil. Rasanya Zie akan risau semula sebagaimana Amalia mula2 persekolah di kindy dulu. Ye la sekolah ni lagi la... bercampur dengan budak2 besar mesti lagi banyak perkara yang Zie risaukan. Harap2 semuanya ok... semoga Allah permudahkan semua urusan kami sekeluarga.


Sebagai tanda terima kasih Amalia memberi sedikit cenderamata kepada semua teachernya. Segala kenangan di kindy ni memang takan dilupakan...


No comments:

Post a Comment