29 June 2010

first time tengok hujan batu





Masa on the way balik ambil Aqil di sekolah tiba2 hujan lebat sampai tak nampak jalan. Kami nampak biji2 halus dan bentuk bulat. Rupa2nya hujan batu. Sampai je depan rumah kami tengok penuh butiran hujan batu di sekitar rumah. Excited aku dan anak2, kami pegang dan tengok hujan batu tu... bulat macam biji sagu dan macam ais yang bentuk bulat. Hairan dan pelik aku... oooo... macam ni rupanya hujan batu.

Kami jalan sekitar rumah, merata2 ada hujan batu tersebut... best la pulak kutip dan pegang hujan batu tersebut. Kami tak kisah pulak walaupun sejuk sebab terlampau excited. Macam hubby memang dah pernah tengok.

3 comments:

  1. kami kat sni jeles tgk akak dpt main2 dgn hujan batu...nk pegang jugak!!!

    ReplyDelete