31 December 2009

Aku gagal dapat PTD, sedih bercampur gembira. Aku dan anak2 akan ke OZ menemani hubby.

Suami aku call beritahu ada member Mira yang dah dipanggil untuk melapor diri sebagai PTD pada 4 Januari ini. Aku tiba2 rasa tak sabar nak tahu result aku. Aku call Fiza dan Ila, dua2 bercuti. Call hp pun tak berjawab. Aku cuba call JPA, susah nak dapat. Dok tak lama kemudian aku try lagi dan dapat tapi person incharge pulak takde. Call lagi baru dapat. En. Rahman cek sama ada nama aku ada atau tidak. Akhirnya jawapan yang aku nanti2kan terjawab..."aku gagal". Perasaan aku pada masa tu sedih tetapi gembira. Sedih sebab tak dapat jadi PTD, gembira sebab dapat ikut hubby ke OZ. Lepas itu aku tolong semakkan result untuk Fiza dan Ila. Mereka berdua pun gagal. Takpa la rezeki kite di tempat lain. Tuhan telah menetapkan segalanya, apa yang direncanakan untuk kite, itu lah yang terbaik. Rezeki kite mungkin ditempat lain.

Lepas tahu result aku sms pada hubby dan hubby call aku. Hubby gembira sebab aku dapat ke sana menemaninya meneruskan perjuangannya membuat PhD. Hubby tak kisah kalau aku berjaya dia akan gembira dan kalau aku tak dapat pun takpa, dia lagi gembira. "Tuhan menentukan yang terbaik untuk kite" hubby cakap. Aku jugak call famili aku beritahu berita ini. Mereka semua kata "takpa lah takde rezeki nak buat macam mana, boleh ikut hubby".

Lepas itu aku balik rumah ambik Aqil untuk ke sekolah, beli buku. Aku beritahu Aqil yan aku gagal dapat PTD. Aqil bersorak gembira dan terharu sebab terlalu gembira, siap bersalam dengan aku. Aqil gembira sangat sebab dapat ikut papanya ke OZ.

Aku masih memikirkan pasal benda ni... bukan rezeki aku, takpa la. Aku gembira sebab akan menemai hubby di OZ. Aku terpaksa meneruskan plan A yang dah lama dirancang. Semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkanNya. Amin. Setiap yang berlaku ada hikmahnya.

No comments:

Post a Comment