10 August 2010

I Like GaRagE SaLE

Aku suka sangat pergi garage sale. Dah macam ketagih pulak rasa. Kalau tak pergi setiap minggu rasa tak sah. Bukannya apa sebab di garage sale aku dapat beli barang2 yang aku suka dengan harga yang murah. Walaupun barang2 ni murah dan terpakai keadaannya masih elok dan kadang2 setengah tu macam baru lagi. Ada jugak yang belum diguna.

Kadang2 aku hairan kenapa la mat salleh ni jual barang2 dia orang, padahal barang2 tu masih elok dan tak jejas apa pun. Memang betul la orang kata mereka ni cepat bosan dengan barang2 lama dan bertukar barang mengikut musim dan cuaca. Terutamanya pakaian... paling murah 50 sen sehelai... best sangat dah lah yang branded macam Adidas, Esprit, Tommy Hillfinger , Levis dll. Kadang2 balik rumah rasa menyesalnya tak beli banyak2... Tapi yang penting kami kena samak dulu sebelum guna barang2 yang dibeli di garage sale.

Aqil dan Yaya tak payah cakap la, dia orang hepi sebab dapat beli mainan yang canggih2, pelik2 yang kalau beli kat kedai mau beratus harganya... tapi di garage sale harganya sangat murah dan kadang2 di beri percuma je. Kadang2 aku pulak yang lebih excited memilih barang mainan mereka. Aqil suka beli dan buat koleksi kereta. Yaya pulak mainan Barbie.

Kalau ke garage sale aku suka cari hiasan yang cantik2, pinggan mangkuk dan barang2 dapur yang branded yang kalau dijual dikedai harganya mahal. Tetapi kalau di garage sale kite dapat dengan harga yang sangat murah, kadang2 harganya $1-3 je. Tapi kena beli yang betul2 elok la... kalau yang buruk tak la. Masa membeli kite kena bargain dengan tuannya... kadang2 dapat lagi murah. Setakat ni antara yang aku dapat beli ialah bread maker just $3 je... tak cuba guna pun lagi he3.

Hubby pulak suka beli games (PS 1 & 2) DVD dan Video player... di garage sale kami boleh dapat dengan harga paling mahal just $10 je video player... kalau DVD player paling mahal $5... kebanyakannya yang berjenama dan conditionnya masih baru dan elok lagi. Kami pernah beli tv berharga $2, macam tak percaya je... last week kami dapat tv 14 inci brand Sharp free je. Siap orang tu nak bagi dua buah lagi, yang sebuah lagi 21 inci tapi hubby ambik satu je sebab takut tak muat kete. Dan satu tempat lagi kami dapat beli tv 29 inci brand Sony, video player pun brand Sony dan kabinet tv harganya $35 je... dah la siap hantar dalam rumah. Member2 hubby terkejut sebab murah sangat. Besttt... sebab tu la I like garage sale he3...

Kalau perabut tak payah cakap la kadang2 dia orang bagi free je tapi dengan syarat kite kena angkut sendiri. Kalau yang baik hati siap hantar. Kami pernah jumpa orang jual set bilik tido just $15 je... bayangkan almari $5, katil $5 dan kabinet bercermin $5... dah la cantik... huhhhhhh... kalau la aku ada transport dah lama aku beli. Tapi rumah kami ni dah complete dengan barang2 orang lama. Walaupun barang2nya dah tak elok kami guna je buat sementara dok kat sini. Ingat lain kali kalau orang jual yang elok2 dan nampak unik dan yang paling penting murah rasa nak jugak beli he3...

ok la bersambung lagi pasal garage sale

No comments:

Post a Comment