24 August 2009

Puasa tanpa abang


Tahun ni rasa tak happy je... puasa mungkin sebab abang takde disisi dan aku rasa lain sebab tahun ni abah takde. Walaupun kalau arwah abah ada, abah berada di kampung, keadaan dah terasa lain je... telefon Ila dan Bja... mereka pun terasa lain dan teringat saat2 berpuasa, bersahur dan berbuka bersama arwah abah. Kami kena membiasekan diri.


Juadah berbuka pun aku beli satu atau dua jenis je sebab takut tak habis, biase abang yang akan perhabiskan makanan. sekarang berbuka pun tak berhidang just ambil makanan dan makan di luar sambil layan Aqil dan Yaya. Kalau abang ada aku sibuk menghidangkan makanan untuk kami sekeluarga. Sahur... lagi takde mood. Aku memang dari dulu tak suka bangun sahur... kalau bangun pun minum dan makan biskut atau roti jeee... nak makan nasi tak lalu jeee...


Puase tahun ni tak meriah... aku kena membiasekan diri. Aqil dan Yaya menjadi teman suka dan duka aku. Aku tahu abang pun menghadapi masalah yang sama. Kami terpaksa mengharunginya walaupun pahit untuk ditelan. "alah bisa tengal biase".

No comments:

Post a Comment