28 August 2009

Pasar Ramadhan (PARAM)








menu kami sekeluarga semalam, gulai ketam masak sendiri

Semenjak bulan Ramadhan ni boleh di katakan tiap2 hari aku ke param, hanya sekali kalau tak silap aku tak pergi. semalam aku pergi param BBB, meriah betul. aku round2 semua gerai, akhirnya jumpa makcik yang jual gulai lemak cili api... istimewanya makciknya dia menjual semua gulai lemak cili api termasuk la ketam, pucuk ubi kayu, daging salai, ayam, ikan2, rebung dan macam2 lagi. aku memang sejak dulu selalu beli gulai makcik ni, abang pun suka, sedappp... sesiapa nak cuba jom la ke param BBB.

Tengok makanan rasa semua nak beli tapi aku beli mentabak, ayam goreng, gulai daging salai, agar2 + otak2 (utk. Aqil dan Yaya) dan air kelapa jeee... Best tengok orang berniaga... laku walaupun hari hujan orang tetap ramai.

Hari ni aku dah berpuase, nak makan apa ye berbuka nanti? awalnya dah fikir nak makan apa? tengok la apa yang berkenan dihati masa pergi param petang nanti.

No comments:

Post a Comment